Translate

7 Şubat 2020 Cuma

Kaideden yola çıkarak bir sağlama,muhasebe yapalım tevhit inancımızı.

Kaideden yola çıkarak bir sağlama,muhasebe yapalım tevhit inancımızı.
İNSANLARIN İYİLİĞİ DETAYLARDA GİZLİDİR.



  • Hüseyin Uzun Şaşmaz bir alıntı paylaştı.
    T.C. Müslümanın devleti olamaz. Hiç bir sistem başka bir sistemi istemez.Kaide.
    https://twitter.com/huseyinsasmaz/status/1187388895102750721
    https://twitter.com/search?q=T.C.M%C3%BCsl%C3%BCman%C4%B1n%20devleti%20olamaz.%20Hi%C3%A7%20bir%20sistem%20ba%C5%9Fka%20bir%20sistemi%20istemez.&src=recent_search_click
    "Fikir üreteceksek asra uymalı ve asra mütehammil olmalı". Bu önemlidir çünkü bir fikir ürettiğinizde bu asrı taşımalıdır; asrı taşımıyorsa, asrın sorunlarını yüklenmiyorsa bu fikir bizi geri döndürür'.
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=830555090729227&id=100013242319421

  • Hüseyin Uzun Şaşmaz bir alıntı paylaştı.
    www.facebook.com
    facebook.com
    İnsanın kalkınması için külli fikre ve fikri kaideye ihtiyacı vardır…Bu fikir veya fikri kaide, eşya hakkındaki mefhumları verir…
    Eşya hakkındaki mefhumlar, insanın davranışlarını düzenler
  • www.facebook.com
    facebook.com
    İnsanın kalkınması için külli fikre ve fikri kaideye ihtiyacı vardır…Bu fikir veya fikri kaide, eşya hakkındaki mefhumları verir…
    Eşya hakkındaki mefhumlar, insanın davranışlarını düzenler…
    http://meerstr11.blogspot.com/2017/01/rasidi-hilafet-istiyorum-kaideler-ve.html
    Yeni Nesillere Duyurulur...!
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=340331669751574&id=100013242319421
    Adam olmanın sermayesi hüzündür!
    https://www.facebook.com/watch/?v=1951040465134959
    Kavramına sahip olunmayan şey görülemez. Nasıl ki teleskop olmadan uzak cisimler, mikroskop olmadan küçük cisimler çıplak göz tarafından görülemez ise, aklın gözü olan, ona teleskop ve mikroskop hizmeti veren kavramlar olmadan da akıl göremez; öte bir deyişle, akıl yalnızca kavramına sahip olduğu şeyi görebilir.
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=372757416508999&id=100013242319421
    25 — Gerçekten N û h ’ u da kavmine göndermiştik ki “ben sizin için apaçık bir uyarıcıyım,
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=227783077673101&id=100013242319421

  • '‎İNSANIN EŞYA OLUŞUNUN DELİLİ.

Afbeeldingsresultaat voor bir şeyin olmasını diledik mi ona ol deriz, derhal olur
İnsan menisinde hayvan değil insanın meydana gelmesi özelliği vardır.
Allah Subhenehû ve Teala eşyalarda da belirli özellikler yarattı. Ateşte yakma, odunda yanma, bıçakta kesme özelliğini yaratan ve her şey için aksi yönde hareket edemeyeceği, varlık nizamına göre hareket etmesini sağlayan kanunları koyan Allahu Teâla'dır. Allah Subhenehû ve Teala’nın eşyalar için takdir etmiş olduğu bu özelliklere ters düşen olayların eşyalarda görülmesi harikulade/olağanüstü bir olay sayılır. Böyle bir olay da ancak peygamberlerde görülür ki bu da onlara verilmiş mucizelerdir. Allah Subhenehû ve Teala, eşyalarda belirli özellikleri yarattığı gibi insanda da içgüdüleri ve uzvi ihtiyaçları yaratmış, eşyalarda bulunan özellikler gibi içgüdü ve uzvi ihtiyaçlara da muayyen özellikler vermiştir. Nevi içgüdüsünde meselâ cinsî meyil özelliğini, beka içgüdüsünde meselâ mülk edinme özelliğini, uzvi ihtiyaçlarda meselâ açlık özelliğini yaratmış ve bu özellikleri varlık kanununa göre insan için gerekli kılmıştır.
İşte, Allah Sübhanehu ve Teâla'nın hem eşyalarda yaratmış olduğu belirli özellikler hem de insanda yarattığı içgüdülere ve uzvi ihtiyaçlara "Kader" ismi verilir. Çünkü eşyaları, içgüdüleri ve uzvi ihtiyaçları yaratan ve onlara belirli özellikler veren Allahu Teâla'dır. İnsandaki şehvet duygularının kabarması, gözünü açtığında görmesi, yukarıya atıldığında taşın yukarıya doğru gitmesi, aşağıya doğru atıldığında inmesi gibi fiillerin hiçbiri insanın fiili değildir. Bunların hepsi ancak Allahu Teâla'nın eşyaları bu halde yaratmasının yani eşyayı ve eşyalardaki belirli özellikleri yaratmasının bir sonucudur. Bu nedenle özellikler insandan değil Allahu Teâla'dandır. Bunların meydana gelmesinde kulun kesinlikle herhangi bir rolü yoktur. İşte, "Kader" budur.

Kaza ve Kader
İslâm Şahsiyeti cilt 1 - Takiyyuddin en-Nebhani
İSLAMDEVLETİ.İNFO

İNSANDAKİ HALLER..(EŞYADAKİ ÖZELLİKLER.) DEN BAZILARI..
Geleceğini garanti alma isteği eşyadaki bir özelliktir.(İnsanda eşya olduğuna göre kişideki hallerden bir haldir.) **
Asıl nedir:1. Kök, esas, temel, kaide Asıl olan. vakanın eşyadaki özellikleri ile olan ilişkileridir.
BAŞLAMA***2 Asıl nedir:1. Kök, esas, temel, kaide Asıl olan. vakanın eş...
 Kur’an’ı Kerim’de; Allahu Teala’nın yarattığı her varlık “ŞEY” “olarak isimlendirilmiştir. Mesela şu ayetlerde olduğu gibi:

اِنَّمَا قَوْلُنَا لِشَيْءٍ اِذَٓا اَرَدْنَاهُ اَنْ نَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ۟
“Biz bir şeyin olmasını istediğimiz zaman sözümüz sadece, ona, “ol” dememizdir. O da hemen oluverir.” (Nahl 40)

اَلَّذ۪ي لَهُ مُلْكُ السَّمٰوَاتِ وَالْاَرْضِ وَلَمْ يَتَّخِذْ وَلَداً وَلَمْ يَكُنْ لَهُ شَر۪يكٌ فِي الْمُلْكِ وَخَلَقَ كُلَّ شَيْءٍ فَقَدَّرَهُ تَقْد۪يراً
وَاتَّخَذُوا مِنْ دُونِه۪ٓ اٰلِهَةً لَا يَخْلُقُونَ شَيْـٔاً وَهُمْ يُخْلَقُونَ وَلَا يَمْلِكُونَ لِاَنْفُسِهِمْ ضَراًّ وَلَا نَفْعاً وَلَا يَمْلِكُونَ مَوْتاً وَلَا حَيٰوةً وَلَا نُشُوراً
“O, göklerin ve yeryüzünün mülkü (hükümranlığı) kendisine ait olandır. Çocuk edinmemiştir. Mülkünde hiçbir ortağı da yoktur. O, her şeyi yaratmış ve yarattığı o şeyleri bir ölçüye göre takdir etmiştir. 
(İnkâr edenler), Allah’ı bırakıp hiçbir şey yaratmayan ve zaten kendileri yaratılmış olan, üstelik kendilerine fayda ve zararları dokunmayan, öldürmeye, yaşatmaya ve ölüleri diriltip kabirden çıkarmaya güçleri yetmeyen ilâhlar edindiler.” (Furkan 2-3)

اَللّٰهُ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍۘ وَهُوَ عَلٰى كُلِّ شَيْءٍ وَك۪يلٌ
“Allah, her şeyin yaratıcısıdır. O, her şeye vekildir.” (Zümer 62)

اِنَّا كُلَّ شَيْءٍ خَلَقْنَاهُ بِقَدَرٍ
“Gerçekten biz, her şeyi bir kaderle / ölçü ve dengede yarattık.” (Kamer 49)

اِنَّـمَٓا اَمْرُهُٓ اِذَٓا اَرَادَ شَيْـٔاً اَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ
فَسُبْحَانَ الَّذ۪ي بِيَدِه۪ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَاِلَيْهِ تُرْجَعُونَ
“Bir şeyi dilediği zaman, O’nun emri o şeye ancak “Ol!” demektir. O da hemen oluverir.
Her şeyin hükümranlığı elinde olan Allah’ın şanı yücedir! Siz yalnız O’na döndürüleceksiniz.” (Yasin 82-83)

Bu ayeti kerimelerde görüldüğü gibi, her yaratık “ŞEY” dir. “Eşya” da “şey”in çoğuludur. Her şey Allahu Teala’nınn belirlediği bir kaderle yani ölçü ve denge ile yaratılmıştır. Bu kadere “fıtri / yaratılış özellikleri” denilmektedir. Bu yönden insana “yaratık” anlamında “şey” denilebilir. Fakat insanların çoğunun anladığı “eşya” anlamında değildir. 
Esselamü Aleyküm

şey de eşya da arapçadır, Ve Eşya şey kelimesinin çoğuludur, yani eşya şeyler demektir, .

Gönderen Huseyin Sasmaz zaman: 12:42‎'
    İNSANIN EŞYA OLUŞUNUN DELİLİ.

    Afbeeldingsresultaat voor bir şeyin olmasını diledik mi ona ol deriz, derhal olur
    İnsan menisinde hayvan değil insanın meydana gelmesi özelliği vardır.
    Allah Subhenehû ve Teala eşyalarda da belirli özellikler yarattı. Ateşte yakma, odunda yanma, bıçakta kesme özelliğini yaratan ve her şey için aksi yönde hareket edemeyeceği, varlık nizamına göre hareket etmesini sağlayan kanunları koyan Allahu Teâla'dır. Allah Subhenehû ve Teala’nın eşyalar için takdir etmiş olduğu bu özelliklere ters düşen olayların eşyalarda görülmesi harikulade/olağanüstü bir olay sayılır. Böyle bir olay da ancak peygamberlerde görülür ki bu da onlara verilmiş mucizelerdir. Allah Subhenehû ve Teala, eşyalarda belirli özellikleri yarattığı gibi insanda da içgüdüleri ve uzvi ihtiyaçları yaratmış, eşyalarda bulunan özellikler gibi içgüdü ve uzvi ihtiyaçlara da muayyen özellikler vermiştir. Nevi içgüdüsünde meselâ cinsî meyil özelliğini, beka içgüdüsünde meselâ mülk edinme özelliğini, uzvi ihtiyaçlarda meselâ açlık özelliğini yaratmış ve bu özellikleri varlık kanununa göre insan için gerekli kılmıştır.
    İşte, Allah Sübhanehu ve Teâla'nın hem eşyalarda yaratmış olduğu belirli özellikler hem de insanda yarattığı içgüdülere ve uzvi ihtiyaçlara "Kader" ismi verilir. Çünkü eşyaları, içgüdüleri ve uzvi ihtiyaçları yaratan ve onlara belirli özellikler veren Allahu Teâla'dır. İnsandaki şehvet duygularının kabarması, gözünü açtığında görmesi, yukarıya atıldığında taşın yukarıya doğru gitmesi, aşağıya doğru atıldığında inmesi gibi fiillerin hiçbiri insanın fiili değildir. Bunların hepsi ancak Allahu Teâla'nın eşyaları bu halde yaratmasının yani eşyayı ve eşyalardaki belirli özellikleri yaratmasının bir sonucudur. Bu nedenle özellikler insandan değil Allahu Teâla'dandır. Bunların meydana gelmesinde kulun kesinlikle herhangi bir rolü yoktur. İşte, "Kader" budur.

    Kaza ve Kader
    İslâm Şahsiyeti cilt 1 - Takiyyuddin en-Nebhani
    İSLAMDEVLETİ.İNFO

    İNSANDAKİ HALLER..(EŞYADAKİ ÖZELLİKLER.) DEN BAZILARI..
    Geleceğini garanti alma isteği eşyadaki bir özelliktir.(İnsanda eşya olduğuna göre kişideki hallerden bir haldir.) **
    Asıl nedir:1. Kök, esas, temel, kaide Asıl olan. vakanın eşyadaki özellikleri ile olan ilişkileridir.
    BAŞLAMA***2 Asıl nedir:1. Kök, esas, temel, kaide Asıl olan. vakanın eş...
    Kur’an’ı Kerim’de; Allahu Teala’nın yarattığı her varlık “ŞEY” “olarak isimlendirilmiştir. Mesela şu ayetlerde olduğu gibi:

    اِنَّمَا قَوْلُنَا لِشَيْءٍ اِذَٓا اَرَدْنَاهُ اَنْ نَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ۟
    “Biz bir şeyin olmasını istediğimiz zaman sözümüz sadece, ona, “ol” dememizdir. O da hemen oluverir.” (Nahl 40)

    اَلَّذ۪ي لَهُ مُلْكُ السَّمٰوَاتِ وَالْاَرْضِ وَلَمْ يَتَّخِذْ وَلَداً وَلَمْ يَكُنْ لَهُ شَر۪يكٌ فِي الْمُلْكِ وَخَلَقَ كُلَّ شَيْءٍ فَقَدَّرَهُ تَقْد۪يراً
    وَاتَّخَذُوا مِنْ دُونِه۪ٓ اٰلِهَةً لَا يَخْلُقُونَ شَيْـٔاً وَهُمْ يُخْلَقُونَ وَلَا يَمْلِكُونَ لِاَنْفُسِهِمْ ضَراًّ وَلَا نَفْعاً وَلَا يَمْلِكُونَ مَوْتاً وَلَا حَيٰوةً وَلَا نُشُوراً
    “O, göklerin ve yeryüzünün mülkü (hükümranlığı) kendisine ait olandır. Çocuk edinmemiştir. Mülkünde hiçbir ortağı da yoktur. O, her şeyi yaratmış ve yarattığı o şeyleri bir ölçüye göre takdir etmiştir.
    (İnkâr edenler), Allah’ı bırakıp hiçbir şey yaratmayan ve zaten kendileri yaratılmış olan, üstelik kendilerine fayda ve zararları dokunmayan, öldürmeye, yaşatmaya ve ölüleri diriltip kabirden çıkarmaya güçleri yetmeyen ilâhlar edindiler.” (Furkan 2-3)

    اَللّٰهُ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍۘ وَهُوَ عَلٰى كُلِّ شَيْءٍ وَك۪يلٌ
    “Allah, her şeyin yaratıcısıdır. O, her şeye vekildir.” (Zümer 62)

    اِنَّا كُلَّ شَيْءٍ خَلَقْنَاهُ بِقَدَرٍ
    “Gerçekten biz, her şeyi bir kaderle / ölçü ve dengede yarattık.” (Kamer 49)

    اِنَّـمَٓا اَمْرُهُٓ اِذَٓا اَرَادَ شَيْـٔاً اَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ
    فَسُبْحَانَ الَّذ۪ي بِيَدِه۪ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَاِلَيْهِ تُرْجَعُونَ
    “Bir şeyi dilediği zaman, O’nun emri o şeye ancak “Ol!” demektir. O da hemen oluverir.
    Her şeyin hükümranlığı elinde olan Allah’ın şanı yücedir! Siz yalnız O’na döndürüleceksiniz.” (Yasin 82-83)

    Bu ayeti kerimelerde görüldüğü gibi, her yaratık “ŞEY” dir. “Eşya” da “şey”in çoğuludur. Her şey Allahu Teala’nınn belirlediği bir kaderle yani ölçü ve denge ile yaratılmıştır. Bu kadere “fıtri / yaratılış özellikleri” denilmektedir. Bu yönden insana “yaratık” anlamında “şey” denilebilir. Fakat insanların çoğunun anladığı “eşya” anlamında değildir.
    Esselamü Aleyküm

    şey de eşya da arapçadır, Ve Eşya şey kelimesinin çoğuludur, yani eşya şeyler demektir, .

    Gönderen Huseyin Sasmaz zaman: 12:42

  • Hüseyin Uzun Şaşmaz bir alıntı paylaştı.
    Bu gün itibarı ile mümkündür.Dinin herkes için geçerli bir tanımı yapılabilir mi? Dinin başlangıcı sorunu bugüne dek henüz herkesin kabulleneceği bir çözüme kavuşturulamamıştır.
    İnsan arzı imarla mükelleftir.
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=793182284466508&id=100013242319421
    İlk olarak cenneti garantileriz daha sonra neyin iyi neyin kötü olduğunu yaratıcımız olan Allah'ın kullanm... Devamını Gör

  • Hüseyin Uzun Şaşmaz bir alıntı paylaştı.
    “Sen bilgi ver; görevin sadece bilgi vermektir. Tepelerine
    dikilecek değilsin.” (Gaşiye 88/21-22)
    “Eğer rabbin zorlayıcı sistem oluştursaydı yeryüzünde kim varsa hepsi topluca iman ederlerdi. Mümin olsunlar diye onlara sen mi baskı yapacaksın?” (Yunus 10/99)
    "Allah katında canlıların en kötüsü gerçeği dinlemeyen(teslim olmayan) sağır ve dilsiz kesilen kimselerdir. (Enfal 8/22)
    " Onlar sözü dinler ve en güzeline uyarlar
    Allah’in dogru yola eristirdigi, öz akil sahibi onlardir."
    Zümer suresi: Ayet18.

  • Hüseyin Uzun Şaşmaz bir alıntı paylaştı.
    Kaideden yola çıkarak bir sağlama,muhasebe yapalım tevhit inancımızı.
    Kur'an'da "O'nun benzeri hiçbir şey yoktur"(Şura 42/11.)(Bu sözden sınırsızlık kaidesi çıkar.)
    AKIL, 1- Madde veya vakıa 2- Sağlıklı beyin 3- His 4- Ön bilgiler.(Düşündüğümüz,algıladığımız her şey sınırlıdır.)
    Genel kaide;Sınırlı bir şey sınırsızı kapsamaz.
    Akıl ve sözü kaide ölçüsüne vurduğumuz zaman
    Tevhit,Allah inancı algılama ve düşünce kapsamının dışında vuku bulmaktadır.
    http://meerstr11.blogspot.nl/…/rasidi-hilafet-istiyorum-kai…
    http://meerstr11.blogspot.nl/…/akil-bu-gibi-genel-tanimlar-…
    Düşüncelerin,fikirlerin sağlamasını,muhasebesini yapmadıklarından hedefe ulaşamıyorlar.
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=424520857999321&id=100013242319421
    http://bredaholland.blogspot.nl/2018/04/tevhit2018.html
    http://bredaholland.blogspot.nl/2018/04/gidisat-dogru-okuyup-tedbirler-almamz.html

  • Hüseyin Uzun Şaşmaz durumunu güncelledi.
    “Davranışları sebebiyle zalimlerin bir kısmını diğer kısmına yönetici yaparız.” (En’am, 6/129)
    Zâlim Müslümanlar
    T.C. Devleti ve yeryüzündeki diğer devletler Müslümanın devleti olamaz çünkü kaidelere ters.(Hiç bir sistem başka bir sistemi istemez.Kaide.)
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=743108016140602&id=100013242319421

  • Hüseyin Uzun Şaşmaz durumunu güncelledi.
    “Davranışları sebebiyle zalimlerin bir kısmını diğer kısmına yönetici yaparız.” (En’am, 6/129)
    Zâlim Müslümanlar
    T.C. Devleti ve yeryüzündeki diğer devletler Müslümanın devleti olamaz çünkü kaidelere ters.(Hiç bir sistem başka bir sistemi istemez.Kaide.)
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=743108016140602&id=100013242319421

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder